Aktualności
Najpopularniejsza tequila w Meksyku dojrzewa w pełnym słońcu i w otoczeniu bogatej mitologii azteckiej.
Meksyk pachnie słońcem. To w jego promieniach rozkwitała bogata aztecka kultura. I to właśnie słońce stanowiło centralny punkt ich wierzeń. A jak smakuje Meksyk? Przede wszystkim Tequilą. Mówi się, że wytwarzano ją od XVI wieku, jednak już w azteckiej mitologii odnaleźć można opowieści o tequili. Mitów na temat prawdziwego pochodzenia tego trunku jest mnóstwo. I chociaż nie można ich udowodnić, to bywają inspirujące.
Los Angeles International Wine & Spirits Competition to wyjątkowa okazja do poznania najlepszych alkoholi z całego świata. Organizowany od 73 lat konkurs cieszy się opinią jednego z najbardziej znaczących i prestiżowych. Niezależni sędziowie, podczas tzw. ślepego testu oceniają wyroby spirytusowe ze wszystkich kontynentów, aby wyłonić te o doskonałej jakości i niepowtarzalnych walorach smakowych. Dziesiątki producentów i setki alkoholi walczą o miano najlepszego trunku i złoty medal w kilku kategoriach.
Już od 1 lipca 2012 r. w sprzedaży będzie dostępna limitowana edycja piwa Desperados Red. Długo oczekiwana na polskim rynku nowa wersja piwa Desperados o wyjątkowym, orzeźwiającym smaku guarany to propozycja dla wszystkich, którzy lubią imprezować do białego rana.
Maximus® Vodka, dobrze znana w portfolio Brown-Forman, od maja bieżącego roku dostępna jest w odświeżonej formie. Nowe, odważne – prawdziwie męskie - pozycjonowanie marki Maximus wyróżni ją na tle konkurencji. Niezmiennie doskonały smak czystej wytrawnej wódki, zamknięty został w nowej butelce z widoczną tarczą i charakterystycznym grawerem. Inspiracją Maximusa jest starożytność, kiedy odwaga i siła były cechami prawdziwych mężczyzn.
Ilość i różnorodność alkoholi na sklepowych półkach może sprawiać wrażenie, że w tej branży zrobiono wszystko i przemysł spirytusowy nie jest w stanie zaskoczyć konsumentów. Większość z obecnych na rynku wódek ma swoje owocowe wersje oraz okazjonalne, limitowane edycje. Coraz bardziej egzotyczne smaki i oryginalne opakowania, kuszą ze sklepowych półek i powodują, że wybór staje się znacznie trudniejszy niż jeszcze kilka lat wstecz. Dla przywiązanych do tradycji i ceniących przede wszystkim jakość konsumentów nastały ciężkie czasy. Dostosowując swoja ofertę do szybko zmieniających się trendów producenci alkoholi zdają się ich nie dostrzegać. Znacznie łatwiej kupić likier „z rosnących w południowym słońcu pomarańczy” niż tradycyjną polską nalewkę.
Browar Amber poszerza sieć dystrybucji. Jako pierwszy z browarów regionalnych wprowadził swoje piwo Amber Naturalny do sieci Żabka, największej ogólnopolskiej sieci sklepów typu convenience. Piwa z Browaru Amber można już też kupić na stacjach benzynowych BP.
Czy można podać razem sery i szkocką whisky? Trochę zakrawa to na mezalians, ale eksperci kulinarni potwierdzają, że takie połączenie może się sprawdzić. Niemniej, trzeba znać zasady udanego łączenia.
Specjalnie dla miłośników szlachetnych trunków sieć Lidl uzupełnia rozpoczęty 14 maja Tydzień Kuchni Francuskiej o szeroki wybór win najwyższej klasy. W bogatej ofercie znajdują się wytrawne, czerwone wina, takie jak włoskie Barolo, Rosso di Montalcino, Amarone della Valpolicella, a także francuskie Saint-Emilion Grand Cru i Vacqueyras. Dostępne w Lidlu od 14 maja wina zdobędą uznanie zarówno koneserów, jak i osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z winami. W sztuce sommelierskiej ważne jest nie tylko umiejętne rozpoznawanie składników nadających winom smak, ale także właściwy ich dobór do określonych potraw.
Inspirowane tradycją piwo dla poszukiwaczy prawdziwego smaku.
Lider branży - Kompania Piwowarska wprowadza alternatywny wariant największej polskiej marki piwnej – Tyskie. Tyskie Klasyczne jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów coraz częściej poszukujących autentycznych smaków. Skład Tyskiego Klasycznego stworzony został w oparciu o ustanowione w XVI wieku prawo czystości piwa. Tyskie Klasyczne warzone jest wyłącznie ze stuprocentowego słodu jęczmiennego, chmielu i wody. Rynkowy debiut klasycznej edycji wsparty będzie kampanią handlową i reklamową.
Camitz Sparkling Vodka has simply excellent production values. Single varietal Scandinavian winter wheat, naturally free from pests and impurities, continuously five times distilled to the highest standard, filtered and diluted with pure spring water, which produces a balanced and characteristic vodka with a consistent underlying flavour profile. The addition of specific, single source carbonation not only allows for an amplified aroma release, but the reaction of the carbonation on the taste receptors delivers a uniquely complete mouthfeel. All of which affords a truly innovative mixological ingredient and, with the aroma release acting as a guarantee of the spirits purity, a high quality sipping vodka that also will enhance the flavours in classic cocktail recipes.
Ten tradycyjnie wyrabiany likier jajeczny to dobra propozycja na czas wiosny i okres świątecznych spotkań. Producent Śląska Wytwórnia Wódek Gatunkowych wprowadził właśnie na rynek dwa zupełnie nowe smaki tradycyjnego Advocaata – Cafe latte i Tiramisu!
W produkcji prawdziwej tequili najbardziej liczy się zaangażowanie el Jimadores. Praca, którą wykonują zbieracze agawy to podstawa dla doskonałego smaku i legendy tej najpopularniejszej tequili w Meksyku.
Po sukcesie zeszłorocznej edycji limitowanej w tym roku Kompania Piwowarska na stałe wprowadziła na rynek nowy wariant najbardziej popularnego piwa smakowego w Polsce. Żurawinowy Redd`s Cranberry w eleganckim, czarnym opakowaniu jest już dostępny w sprzedaży w sklepach w całej Polsce.
Four Roses to jeden z najsłynniejszych burbonów na świecie destylowany zgodnie z tradycjami na terenie USA w stanie Kentucky od 1888 roku. Wyróżnia go bardzo łagodny, delikatnie owocowy smak. Charakterystyczne dla marki cztery róże umieszczone na etykiecie butelki stanowią logo gorzelni Four Roses Distillery, którą w XIX wieku stworzył Paul Jones jr.
Burbon Four Roses, jeden z symboli Ameryki, od grudnia 2011 roku dostępny jest również na polskim rynku. Dystrybucją produktu w Polsce zajmuje się firma Pernod Ricard Polska.
Nowe pszeniczne piwo Pszeniczniak i nowa grawerowana butelka dla piw premium - Browar Amber z pomorskiego Bielkówka, największy z regionalnych w Polsce rozwija dotychczasową strategię. Będzie stawiał na sprzedaż piw z segmentu premium.
Wina Hardys to najbardziej znana i ceniona australijska marka win na świecie. Od połowy marca br. jej wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku jest Grupa Ambra S.A. – lider rynku wina w Polsce oraz czołowy producent, importer i dystrybutor win w Europie Środkowej i Wschodniej.
Brandy Pliska, wchodząca w skład portfolio grupy Ambra S.A., jej wyłącznego dystrybutora i jednego z liderów rynku brandy w Polsce, wprowadza dla wybranych produktów marki Pliska nowe opakowania. Od kwietnia najpopularniejsze odsłony brandy Pliska: 5- i 7- letnia, dostępne będą na rynku także w eleganckich opakowaniach prezentowych, podkreślających styl i szlachetność trunku. Dla prawdziwych koneserów oraz szukających pomysłu na udany prezent, do Pliska Chocolate dołączony będzie specjalny kieliszek do brandy.
Zbliża się Wielkanoc, a wraz z nią rośnie zainteresowanie Polaków napojami alkoholowymi, szczególnie winami. Na jaką półkę jakościową i cenową postawią nasi rodacy w tym roku? Komentuje Marcin Zalicki z firmy Amazis.net, zajmującej się dystrybucją morawskich win na polskim rynku.
19 marca Browary Regionalne ŁOMŻA rozszerzyły gamę opakowań piwa Łomża Export Niepasteryzowane o puszkę o pojemności 0,5l. Wprowadzenie do oferty nowego, wygodnego opakowania jednostkowego ma poszerzyć grono konsumentów tego produktu i przyczynić się do dalszego wzrostu jego sprzedaży.
Jak skomponować wódkę, która godzi w sobie elementy charakterystyczne dla tradycji dwóch różnych krajów? Jak uchwycić ducha fińskiej i polskiej kultury? Jak powiązać ze sobą siłę i pasję? Nowa Finlandia® Spices Vodka to kompozycja doskonałej Finlandia® Vodka ze smakiem wydobytym z unikalnej mieszanki przypraw i ziół, które tworzą wódkę o wyrazistym, wytrawnym smaku.