Kolejny gatunek piwa zdobywa rynek
Czasy, gdy na sklepowej półce dostępne były tylko piwa jasne pełne i mocne, bezpowrotnie odeszły do przeszłości. Znudzenie podobnymi do siebie w wyglądzie i smaku piwami dla masowego konsumenta spowodowało, że miłośnicy piwa zaczęli poszukiwać nowych smaków. Polacy, częściowo za sprawą swoich zagranicznych wojaży, poznali bogactwo gatunków piwa i coraz chętnej sięgają po ciekawe nowości oraz piwa o regionalnych korzeniach.
Najpierw popularność zdobyły piwa niepasteryzowane. Obecnie niemal każdy browar, czy to mały, czy to duży, stara się posiadać w ofercie przynajmniej jeden taki produkt, dzięki czemu ten rodzaj piwa spopularyzował się w niezwykle krótkim czasie. Innym odkrytym niedawno przez polski rynek gatunkiem, którego popularność szybko rośnie, są piwa miodowe. Konsumenci mogą obecnie wybierać spośród co najmniej kilkunastu miodowych piw różnych marek dostępnych w sprzedaży.
Najnowszy kierunek: piwo pszeniczne
Od kilku miesięcy można natomiast obserwować wzrost zainteresowania piwem pszenicznym, które jest stopniowo odkrywane przez konsumentów. Na razie oferuje je nieliczni producenci – m.in. Browary Regionalne ŁOMŻA, które wprowadziły ten produkt na rynek w czerwcu br.:
– „Łomża Export Pszeniczne należy do najpopularniejszej odmiany piw pszenicznych, a więc Hefe Weizen” – wyjaśnia Jarosław Zawistowski, Główny Piwowar Browarów Regionalnych Łomża. – „Prace nad dopracowaniem receptury kilka miesięcy – zależało nam bowiem, aby pszeniczne piwo z Łomży posiadało wszystkie atrybuty produktowe charakterystyczne dla tego podgatunku. Optymalnie parametry organoleptyczne piwo to uzyskuje schłodzone do temperatury 7 stopni, a przed otwarciem i podaniem butelka powinna odstać nie wstrząsana przez minimum pół godziny. Piwo pszeniczne należy serwować do szklanek półlitrowych, aby można było za jednym razem nalać całą zawartość butelki wraz ze znajdującym się na jej dnie osadem drożdżowym, który wzmaga intensywność smaku oraz zapachu” – dodaje.
Doskonałe wyniki browarów regionalnych
Browary, które w porę dostrzegły nowe trendy na rynku piwa, dziś mogą pochwalić się znakomitymi wynikami. Marka Łomża w ubiegłym roku odnotowała 31 proc. wzrost sprzedaży, co pozwoliło zakończyć miniony rok najlepszym wynikiem sprzedaży w jej historii. Pierwszych osiem miesięcy tego roku wskazuje na to, że ubiegłoroczny rekord zostanie pobity. Szczególną popularnością cieszy się wprowadzone w tym roku do oferty piwo Łomża Export Miodowe, które w bardzo krótkim czasie osiągnęło prawie 10-procentowy udział w całości sprzedaży marki Łomża.
– „Staramy się obserwować trendy i szybko reagować na potrzeby rynku. Dzięki konsekwentnemu rozszerzaniu linii produktowej, Łomża może obecnie zaoferować konsumentom całą gamę ciekawych, klasycznych produktów w ramach swojej kategorii. Oprócz wprowadzonego niedawno pszenicznego, są to piwo miodowe, kilka wariantów piw niepasteryzowanych, piwo mocne oraz piwa jasne pełne o różnej zawartości ekstraktu i alkoholu” – mówi Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża.
***
Firma Browary Regionalne ŁOMŻA Sp. z o.o. zarządza browarami w Łomży i Jędrzejowie. Najważniejszą i najdynamiczniej rozwijającą się marką spółki jest Łomża – produkowane w łomżyńskim browarze uznane piwo regionalne. W skład portfela firmy wchodzą także piwa marki Cooler, Faxe, Korona Książęca, Rybnicki oraz Strzelec. Większościowym udziałowcem spółki jest VAN PUR S.A.