Johnnie Walker – whisky numer 1 na świecie i w Polsce
Johnnie Walker jest światowym liderem wśród alkoholi pod względem wartości według zestawienia Impact Databank za 2010 rok. Bardzo dobre wyniki w zestawieniu rocznym marka osiąga również w Polsce. Na podstawie najnowszych danych Nielsena za ostatnie 12 miesięcy (okres kwiecień 2010 – marzec 2011), whisky Johnnie Walker Red Label jest niezmiennie liderem w segmencie Standard Scotch z wartościowym udziałem na poziomie 33,7%. Wyniki wskazują, że wartość zsumowanych udziałów wszystkich marek whisky z portfolio Diageo w Polsce w tym samym okresie wyniosła 31,2%, będąc liderem w kategorii whisky w Polsce.
Johnnie Walker to marka o ugruntowanej pozycji na rynku. Potwierdzeniem tego jest najnowszy światowy ranking Impact Databank, w którym whisky należąca do koncernu Diageo została uznana liderem wśród alkoholi pod względem wartości. W tym zestawieniu koncern Diageo utrzymał aż 8 spośród 20 najlepszych marek alkoholowych na świecie pod względem sprzedaży ilościowej i 7 spośród 20 najlepszych pod względem sprzedaży wartościowej. Wśród nich, oprócz marki Johnnie Walker jest m.in.: wódka Smirnoff. Takiego wyniku nie udało się osiągnąć żadnej innej firmie produkującej alkohole.
Odzwierciedleniem doskonałych wyników whisky Johnnie Walker na światowym rynku jest stabilna pozycja w Polsce. Według rocznego zestawienia Nielsena (MAT Marzec 2011) za okres kwiecień 2010 – marzec 2011, Johnnie Walker Red Label zajmuje pozycję lidera w segmencie Standard Scotch na podstawie udziałów w rynku. Producent tej marki, koncern Diageo, zajmuje także pierwszą pozycję w Polsce pod względem zsumowanych udziałów wszystkich whisky w swojej ofercie, notując najbardziej dynamiczny przyrost w kategorii whisky na rynku (zestawienie rok do roku według danych Nielsen).
Naszym celem na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój wszystkich marek kategorii whisky znajdujących się w portfolio Diageo Polska – powiedziała Joanna Grzyl, Senior Brand Manager Whisk(e)y Portfolio, Diageo Polska.
W zakresie podejmowanych działań marketingowych, marka najpopularniejszej whisky na świecie kontynuuje strategię opartą na idei Keep Walking, czyli dążenie do osiągania celu poprzez rozwój osobowy , prezentując inspirujące historie znanych postaci z różnych dziedzin życia. Jednocześnie producent whisky Johnnie Walker intensywnie angażuje się w promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in., sponsorując globalną platformę internetową DRINKiQ.com, która jest narzędziem stworzonym, aby pomagać ludziom w odpowiedzialnych wyborach dotyczących spożywania alkoholu.
Źródło:informacja prasowa - Euro RSCG Sensors