Tyski Klasyczne - Alternatywny wariant Tyskiego - Debiutuje na rynku

Tyski Klasyczne - Alternatywny wariant Tyskiego - Debiutuje na rynku

2012-05-09

Inspirowane tradycją piwo dla poszukiwaczy prawdziwego smaku.

Lider branży - Kompania Piwowarska wprowadza alternatywny wariant największej polskiej marki piwnej – Tyskie. Tyskie Klasyczne jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów coraz częściej poszukujących autentycznych smaków. Skład Tyskiego Klasycznego stworzony został w oparciu o ustanowione w XVI wieku prawo czystości piwa. Tyskie Klasyczne warzone jest wyłącznie ze stuprocentowego słodu jęczmiennego, chmielu i wody. Rynkowy debiut klasycznej edycji wsparty będzie kampanią handlową i reklamową.

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów opartych na dawnych i tradycyjnych recepturach. Są świadomi i wymagający, uważnie czytają etykiety. Odpowiedzią na ich potrzeby jest Tyskie Klasyczne, piwo inspirowane tradycją. Jego skład został przygotowany zgodnie z poszanowaniem prawa czystości ustanowionym w XVI wieku. Nowy wariant ma w sobie tylko trzy składniki: powstaje ze stuprocentowego słodu jęczmiennego, chmielu oraz wody. - To piwo nie potrzebuje niczego więcej. Tyle wystarczy: łyk inspiracji tradycją, blisko 400 lat doświadczenia w warzeniu piwa i tylko trzy składniki. Po prostu klasyk gatunku. – mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.

Tyskie Klasyczne wyróżnia się pełnosłodowym smakiem dzięki 100% bazie słodowej oraz bogatym aromatem chmielowym dzięki zastosowaniu odpowiednich proporcji chmielów goryczkowych oraz aromatycznych. To także piwo, które ma delikatniejszy charakter niż dostępne na rynku lagery dzięki temu „lekko się pije”. To powrót do tradycji, gdy piwa były nieco łagodniejsze. Wystarczy spojrzeć na liczby: w Polsce podczas jednego spotkania wypija się przeciętnie 0,9 l piwa. W krajach o wysokiej kulturze picia, czyli tam, gdzie piwo jest delikatniejsze – odpowiednio 1,2 i 1,8 l piwa.

Powrót do trzech podstawowych składników: słodu, chmielu i wody to bardzo dobry kierunek. Piwa warzone w taki sposób mają zdecydowanie wyższą pełnię smaku. Są też z reguły dobrze zbudowane tzn. mają wyraźny słodowy posmak współgrający z chmielową goryczką. Poza tym cztery surowce, z których od setek lat warzy się piwo dają nam gwarancję "prawdziwości" piwa oraz coś co Czesi trafnie nazywają treściwością piwa. To jakby mieć więcej piwa w piwie. - mówi Maciej Chołdrych, degustator piwa, szef firmy Piwoznawcy.

Kształt butelki sprawi, że piwo z pewnością wyróżniać się będzie na półce. Butelka Tyskiego Klasycznego oddaje ducha dawnego browarnictwa. Projektanci inspirowali się architekturą tyskiego browaru: wystrojem warzelni, monumentalną elewacją chłodni centralnej, smukłością wieży zegarowej. Powstała butelka o idealnie zbalansowanym kształcie: masywnym korpusie, solidnej podstawie, grubym kołnierzu i strzelistej szyjce. Rustykalny grawer korony, beżowa kolorystyka i łukowate ramiona etykiety nawiązują do stylu sprzed epoki. Tak jak w XIX w. butelka nie ma kontretykiety.

Tyskie Klasyczne weszło do sprzedaży 23 kwietnia. Docelowo dostępne będzie na terenie sześciu województw: łódzkiego, opolskiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. To dlatego, że miejscem narodzin Tyskiego Klasycznego są Tyskie Browary Książęce zlokalizowane w Tychach. Wymienione regiony są najbliższe kolebce narodzin tyskich tradycji browarniczych. Mieszkańcy tych stron przywiązani są do tradycji i dlatego w pierwszej kolejności Tyskie Klasyczne dedykowane jest konsumentom zamieszkującym właśnie te województwa.

Tyskie Klasyczne dostępne będzie we wszystkich kanałach dystrybucji – handlu zorganizowanym i niezorganizowanym oraz w lokalach gastronomicznych. W maju planowana jest kampania reklamowa, która obejmie obszar dystrybucji Klasycznego: reklama w Internecie, prasie i na outdoorze oraz promocja bezpośrednia podczas eventów. Sprzedaż Tyskiego Klasycznego wsparta zostanie również poprzez wykorzystanie narzędzi handlowych takich jak materiały POS w punktach sprzedaży i gastronomii, reklama i ogłoszenia w magazynach sieci handlowych, obecność w alejkach w punktach sprzedaży czy akcje specjalne dla pracowników sklepów.

Cena sugerowana Tyskiego Klasycznego będzie taka sama jak piwa Tyskie Gronie.

Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Tyskie jest od 10 lat liderem na rynku piwnym. To najbardziej wartościowa, najchętniej kupowana marka piwna zarówno w handlu detalicznym jak i gastronomii. Co sekundę sprzedaje się 11 butelek tego ulubionego piwa Polaków. To też marka, która jest gwarantem pewnych zysków dla właścicieli sklepów i pubów.

ŹródłoInformacja PrasowaQ&AConsulting

Polityka Prywatności

Szanowni Państwo, po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do strony” lub zamknięcie tego okna zgadzają się Państwo na to, aby Państwa dane osobowe były przetwarzane w taki sposób, jak zostało w polityce prywatności. Dlatego prosimy, zapoznać się z tymi informacjami i dokonać świadomego wyboru.

Przetwarzamy Państwa dane aby mogli Państwo skorzystać z naszych usług.

Administratorem danych osobowych jest:

WEBprojekt Wojciech Zabierowski ul. Juliana Tuwima 34 lokal 9, 90-002 Łódź

Mogą Państwo się skontaktować mając pytania lub wątpliwości w zakresie przetwarzania Swoich danych przez WEBprojekt.

Gdy korzystają Państwo z naszego serwisu, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Państwa urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Państwa. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdą Państwo w Polityce prywatności i polityce plików cookies.

Czytaj treść polityki prywatności
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.