Wielkanoc pod znakiem morawskich win

Wielkanoc pod znakiem morawskich win

2012-03-21

Zbliża się Wielkanoc, a wraz z nią rośnie zainteresowanie Polaków napojami alkoholowymi, szczególnie winami. Na jaką półkę jakościową i cenową postawią nasi rodacy w tym roku? Komentuje Marcin Zalicki z firmy Amazis.net, zajmującej się dystrybucją morawskich win na polskim rynku.

Dzisiejszy Polak to osoba coraz bardziej świadoma różnic pomiędzy winami i półką jakościową, jaką sobą reprezentują. Z obserwacji przedstawicieli Amazis.net wynika, że coraz więcej osób kupujących wina zwraca uwagę nie tylko na cenę, ale także jakość – sprawdza czy płaci za wino stołowe, i czy w tej samej cenie nie może otrzymać wina jakościowego. – Dodatkowo, przed Wielkanocą wzrasta sprzedaż win wytrawnych – przede wszystkich białych i czerwonych, lekkich i orzeźwiających – na tym polu na pewno wyróżniają się szczepy Chardonnay, Frankovka, Ryzlink rýnský czy Zweigeltrebe obecne np. w winach Chateau Bzenec i Habánské sklepy. Odnotowujemy także wzmożoną sprzedaż win musujących – przede wszystkim białych i różowych, jak np. Bohemia Sekt Demi Sec oraz Bohemia Sekt Demi Sec Rose. Są to wina jakościowe, jednak w cenie na kieszeń każdego konsumenta, przez co stanowią idealny pomysł na prezent lub dodatek do wielkanocnych potraw i deserów – dodaje Marcin Zalicki.

Rośnie także ciekawość Polaków do nowych, wcześniej niepróbowanych alkoholi. - Tę tendencję widzimy szczególnie teraz, przed świętami, zarówno w stosunku morawskich win spokojnych jak i musujących - jakościowych, odmianowych, produkowanych metodą szampańską i charmat. Dostępność cenowa na kieszeń polskiego konsumenta połączona z wcześniej wspomnianą ciekawością i zaintrygowaniem powoduje, że ludzie chętniej eksperymentują z mniej typowymi, „codziennymi”, trunkami – mówi Marcin Zalicki.

W konsekwentnym przekonywaniu klientów do win jakościowych na pewno pomagają nie tylko liczne akcje promocyjne organizowane w sklepach i sieciach spożywczych - ale również czytelna etykieta wskazująca m.in. jak dobrać wino do poszczególnych potraw, zawierająca informacje o roczniku, metodzie produkcji czy szczepach, z jakich powstało wino. – Są to wiadomości poszukiwane i pożądane przez konsumentów. To wszystko też powoduje, że wina z Moraw w zdecydowany sposób bronią się na polskim rynku. Na tę chwilę znaleźć je można nie tylko w sprzedaży internetowej, ale przede wszystkich czołowych polskich sklepach i sieciach, jak np. „Piotr i Paweł”, Chata Polska, Dino Markety, Milea czy Eurocash Cash&Carry – podsumowuje Marcin Zalicki.

ŹródłoInformacja PrasowaBEST image PR

Polityka Prywatności

Szanowni Państwo, po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do strony” lub zamknięcie tego okna zgadzają się Państwo na to, aby Państwa dane osobowe były przetwarzane w taki sposób, jak zostało w polityce prywatności. Dlatego prosimy, zapoznać się z tymi informacjami i dokonać świadomego wyboru.

Przetwarzamy Państwa dane aby mogli Państwo skorzystać z naszych usług.

Administratorem danych osobowych jest:

WEBprojekt Wojciech Zabierowski ul. Juliana Tuwima 34 lokal 9, 90-002 Łódź

Mogą Państwo się skontaktować mając pytania lub wątpliwości w zakresie przetwarzania Swoich danych przez WEBprojekt.

Gdy korzystają Państwo z naszego serwisu, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Państwa urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Państwa. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdą Państwo w Polityce prywatności i polityce plików cookies.

Czytaj treść polityki prywatności
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.